2010/02/17

Το "Όνειρο" και "ξύπνιο" είναι όπως... ο γιαλός!


Ανέλαβα να γράψω μία απάντηση στο mail που έλαβα από την αναγνώστρια μας με τίτλο "Ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα", δηλώνοντας βέβαια εξ'αρχής πως θα "γράψω σχετικά" κάτι, γιατί πραγματικά δεν γνωρίζω αν υπάρχει μία δεδομένη και τεκμηριωμένη απάντηση, τουλάχιστον με αυτό που εννοούμε όταν λέμε "απάντηση".

Πράγματι είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να πούμε με σιγουριά τι πραγματικά συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις.
Βάζω επίσης στο μυαλό μου πως αυτό που μπορεί να συμβαίνει μπορεί να μην είναι "ΈΝΑ" πράγμα αλλά περισσότερα!


Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που μιλούν για τα όνειρά τους αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία, πιστεύω, είναι το πλαίσιο στο οποίο τοποθετούν οι ίδιοι το "όνειρο", τις "προεκτάσεις" που πιστεύουν πως αυτό έχει στο ξύπνιο τους και τελικά το πλαίσιο στο οποίο το τοποθετούν (την φάση ζωής την οποία διανύουν, την συναισθηματική κατάσταση της περιόδου και τις ερμηνείες που δίνουν οι ίδιοι).

Για το λόγο αυτό μιλώ περισσότερο για "εμπειρίες" απ'ότι για το ίδιο το όνειρο.

Η εικόνα που έχω στο μυαλό μου είναι πως σε κάποιες περιπτώσεις -καθόλου σπάνιες- το όνειρο και το ξύπνιο παιχνιδίζουν όπως η θάλασσα με τη στεριά, διαμορφώνοντας έναν γιαλό.

Και τέτοιες εμπειρίες τις βρίσκω πράγματι ενδιαφέρουσες και ικανές να προβληματίσουν έναν άνθρωπο.

Έτσι, γενικά λοιπόν, προσπαθώντας να εξηγήσω την στάση μου σε τέτοιου είδους "φαινόμενα", έχω την τάση να τα αντιλαμβάνομαι ως αποτελέσματα διαφορετικών επιπέδων συνείδησης.


Όταν βέβαια έχω παρόμοιο «υλικό» από τους ανθρώπους που παρακολουθώ ψυχοθεραπευτικά, τότε μπορώ να μιλήσω με μεγάλη βεβαιότητα γιατί τους γνωρίζω καλά, αφού οι ίδιοι το έχουν επιλέξει και προσπαθήσει αλλά και πάλι ορισμένες φορές πρόκειται για υποθέσεις. Οπότε, το πιο χρήσιμο απ'όλα είναι να αναρωτηθούμε έστω και αν δεν έχουμε απαντήσεις.

Οι υποθέσεις όμως έχουν τη δυνατότητα να είναι βάσιμες ή όχι.

Έτσι, αντί να μπω στον πειρασμό να πως "συμβαίνει εκείνο" ή "το άλλο" ή "μπορεί και παράλληλα να ισχύει και αυτό..." προτιμώ να δώσω με τη σειρά μου κάποια άλλα παραδείγματα: τροφή για να αναρωτηθούν και άλλοι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου